"Всичко, всичко" от Никола Юн - книжно ревю

Здравейте отново!
Днес ще ви представя ревю на една уникална книга, в която аз се влюбих още след първите страници. Това е "Всичко, всичко" от Никола Юн.

Романът ни запознава със седемнадесет годишната Маделин, която страда от рядка разновидност на тежък комбиниран имуннодефицид (ТКИД). Ако като мен сте много зле с биология и болести и не знаете какво е това, накратко Маделин е алергична към всичко... всичко! През целия си живот тя не е напускала дома си нито веднъж. Живеейки изолирано, единствено с двама човека до себе си (майка ú и сестра ú), животът на Маделин минава в ежедневно повтарящи се скучни действия. В свободното си време тя намира утеха в книгите, които са единственият ú източник на информация за външния свят. Ако излезе навън, обаче, вероятно ще умре. Вероятно.


Ала един ден до стаята и долитат сирените на камион за пренасяне, нови съседи се нанасят в къщата до тях. Тогава тя надниква през прозореца и вижда Оли. И така в Мади започва да се заражда желанието най-накрая да напусне клетката си, в която е била затворена вече осемнадесет години, и да почувства всяка частица от света, която е била скрита от нея. Но дали цената няма да се окаже прекалено висока?

"Everything is a risk. Not doing anything is a risk. It is up to you."

Както казах в началото на ревюто, заобичах книгата още от първите страници. Нещо в стила на авторката просто ме хвана още от първата глава и не ме пусна до края на книгата. Сюжетът беше адски интересен, хареса ми мистериозния елемент, който присъстваше в книгата.

Героите също бяха много добре изградени. Имаме Мади, която е един много силен характер, имайки впредвид през какво е минала. Оли също беше много интересен персонаж. Той хем има доста проблеми в семейството, приятели и т.н., хем се държи добре, постоянно се усмихва. Имам предвид, беше странен герой и определено ми беше интересно да проследя и неговата история, не само тази на Мади.

Страничните герои също бяха много добре изградени. Най-
много ми хареса медицинската сестра (убийте ме, но ú забравих името). Тя беше може би единствената, която ме разрева няколко пъти в книгата (и като казвам няколко имам предвид няколко пъти, не само веднъж). Майката няма да я коментирам, защото според мен тя е ужасно егоистично същество и не заслужава да се говори за нея.

Краят наистина ме изуми - не очаквах такова развитие на историята. Да, хареса ми, но не го очаквах.

Оценката, както може би сте вдяли от снимката по-горе, е категорично 5 звезди. Колебаех се, но накрая реших да ú дам максималната оценка.

"Всичко, всичко" е книга за живота и за истинското му значение. Книга за границите, които сами си поставяме, и как да ги преодолеем. Препоръчвам я горещо на всеки, който търси една интересна и увлекателна история. Благодаря, че изчетохте това ревю. Благодаря на издателство Ибис за предоставената възможност!

~слончето 🐘

Коментари

  1. Привет!
    Ревюто ти е интригуващо, а и личи изключително ясно, че мисълта ти е протекла гладко. Ревюто ти ми хареса изключително много. Браво!Чела съм книгата и съм на същото мнение. Е, за мен края не беше изненадващ, но на първите 100 страници от книгата се смях, както никога до преди. На глас. И то, защото стилът на авторката го позволяваше. Героите са наистина страхотно изградени. Особено Оли, който взима ума на четящия. Не само, защото е красивото момче в историята, а и защото милите му за света, както и теориите, които развива, правят историята такава, каквато е. Незабравима!
    Да приключа. Поздравявам те за ревюто и да знаеш-от този момент нататък ме спечели. Ще следя ревютата ти!
    Успех! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!
      Благодаря Ви много за изключително милия коментар! Аз все още възприемам себе си като нов в това общество, затова не смятам, че ревютата ми и изобщо публикациите ми са на добро ниво (просто заради нищожноя опит, който съм натрупал). Затова и много се радвам когато някой хареса нещо написано тук. Благодаря!

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации